Intrebare vizitator: Vreau sa ma apuc de apicultura, cu ce trebuie sa incep si cu cati stupi trebuie sa incep in ale apiculturi?

Parva Daniel către mine:
As vrea sa ma apuc si eu de cresterea albinelor. Va rog sa-mi dati si mie sfaturi. in primul rand cu cate familii de albine pot pleca, apoi cum pot comanada si eu stupii pe care ii ai in prezentare pe blog. 
Va multumesc mult! 


   Sa incep cu inceputul, deci nu ai mai avut albine si vrei sa incepi in ale apiculturi, in primul rand ar trebui sa citesti cam doua carti apicole, pentru a avea baza teoretica si care, iti spun din proprie experienta ca o sa ti-o amintesti in faza practica si totul ti se va parea clar cand vei vedea niste fenomene ciudate in stup. Dupa ce ai citit aceste carti ai putea merge la un apicultor "batran" cu experienta pentru a fi ucenicul lui si sa faci treaba buna si poate asa te va rasplati cu stupi mai ieftini sau daca este darnic chiar cu stupi sau unelte gratis, nu este un standard cu cati stupi de albine sa incepi, dar eu am inceput cu doi stupi puternici pe care i-am cumparat la jumate de pret pentru ca am mers cam 1 luna ca si ucenic la un batran din sat si omul a tinut cont de asta, deci eu zic ca doi stupi la inceput ti-ar fi suficienti (dar sa nu ii ti mai aproape de 100 de metri de alt apicultor care are sa zic 100 stupi ca poate sa apara furtisagul si sa nu iti mai ramana albine in stupi).
Pentru stupul din video-ul care l-am pus pe blog poti sa iei legatura cu baiatul de pe aceasta adresa: http://blog.stuparul.ro/2011/02/stupul-dadant-12-rame-fund-antivarroa-podisor-hranitor.html
  Daca mai ai nelamuriri nu ezita sa ma intrebi si sper ca ti-am fost de folos.

Cine nu este lamurit cu ceva in apicultura poate sa imi puna intrebari pe email: roapicultura@gmail.com si voi raspunde in maxim 24 ore printr-o postare pe acest blog apicol.

42 de comentarii:

  1. E foarte greu sa cresti albine! DAca nu ai pasiune degeaba...

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai eu am raspuns la intrebarea unui vizitator, nu vad ce legatura are comentariul tau cu ce am scris eu..

    RăspundețiȘtergere
  3. am cunoscut cativa apicultori cu vechime si mi-au spus ca nu prea se castiga in domeniu, preturi mici, munca multa,..

    RăspundețiȘtergere
  4. In niciun domeniu nu se castiga cat ar vrea producatorul;) dar daca imbini pasiunea cu afacerea eu cred ca la sfarsitul sezonului (daca nu sunt calamitati) esti multumit si de partea financiara si de cea sufleteasca, asta normal daca o faci si din dragoste pentru tot ce te inconjoara nu doar pentru bani ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum depinde ce vrea cititorul sa faca. Sa se retraga la tara si sa aiba o pasiune sau sa castige niste bani. Si aplicultura poate fi privita ca o afacere, dupa ce ai facut documentarea generala individual, cauti un consultant, iti faci un plan de afacere, soliciti fonduri de la stat sau europene si in ultima faza angajezi oameni competenti sa aiba grija fizic de albine in timp ce tu trebuie sa te ocupi doar cu vanzarea produselor obtinute :)

    RăspundețiȘtergere
  6. gabriel spunea...

    am cunoscut cativa apicultori cu vechime si mi-au spus ca nu prea se castiga in domeniu, preturi mici, munca multa,..


    Nu am spus ca nu poate fi o afacere sau ca pentru mine nu este si o afacere, dar eu am zis ca noi niciodata nu suntem multumiti de venituriile aduse din acest job/afacere...
    I-am raspuns la persoana care a comentat mai sus

    RăspundețiȘtergere
  7. Ne poti recomanda niste carti ?
    Eu chiar as vrea sa ma apuc de apicultura.

    RăspundețiȘtergere
  8. Aceasta carte http://www.okazii.ro/catalog/52068395/almanahul-stuparului.html imi place cel mai mult si am primito de la bunicu este de pe vremea lu Ceausescu dar vad ca se mai gaseste pe piata.

    RăspundețiȘtergere
  9. am vazut multi oameni ce s-au apucat de apicultura si au abandonat din cauza lipsei de pasiune , la orice lucru trebuie sa pui si suflet sa te si implici

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, vorba mare ai spus danyy .. Daca nu iti place cu adevarat apicultura sa simti ca esti "topit" dupa albine sa le vezi cum cara etc.. Nu are rost sa incepi doar cu gandul la bani pentru ca nu o sa faci nimic si nu iti intra in cap toate fazele si nu iti vin ideei inovatoare si la final dai faliment:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Am și eu o întrebare: aș putea să primesc niște fonduri de la UE ca să încep o mică afacere cu stupi?

    RăspundețiȘtergere
  12. Da se poate primi si pentru a incepe dar este mai greu ca trebuie sa umbli pe la toate usile. Dar cel mai usor fond apicol il poti primi daca ai in jur de 20 stupi si iti da 5000-6000 euro in decurs la 4 ani parca... Sunt ele si alte programe care le poti aplica si sa iti dea mai multi bani, dute la apicola si iti explica baietii. Si iar este bine ca nu iti ia statul impozit pe productie si etc..

    RăspundețiȘtergere
  13. incepator.Buna,eu sunt in prima faza vreau sa incep doar cu 2 stupi,o pasiune mai veche si acum am hotarat sa apelez la un prieten care imi va spune pentru inceput ce trebuie. sper sa ma descurc

    RăspundețiȘtergere
  14. In meseria asta iti trebuie multa pasiune pt asa ceva, nu o poti face doar cu gandul la profit pentru ca risti sa pierzi tot. Foarte util blogul, chiar invat cate ceva nou despre aceasta meserie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Trebuie pasiune, asta e clar. Cine se gandeste doar la profit, sa-si ia gandul.

    RăspundețiȘtergere
  16. tare emserie si trebuie sa te gandesti si la bani ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. DAca ai putin habar de apicultura si chiar iti place, merge... dar daca nu ai facut o pasiune pentru asa ceva, si vrei sa inveti fortat, mai bine te apuci de altceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se invata fortat pentru a acumula un volum mare de informatii. Cum credeti ca se face o facultate(nu ma refer la cele particulare), invatind "de-a doru' leli?"

      Ștergere
  18. Adevarul e ca se pot face bani frumosi din apicultura, dar trebuie sa te dedici in totalitate acestei preocupari ca sa obtii rezultate!

    RăspundețiȘtergere
  19. Si eu cred ca este un domeniu unde numai cei pasionati se pot aventura.

    RăspundețiȘtergere
  20. Daca vrei sa te apuci numai pentru bani, nu o sa obtii rezultatele dorite.

    RăspundețiȘtergere
  21. Este destul de greu sa te apuci de apicultura.Dar ca in orice meseria de o practici cu drag nu conteaza eforturile.

    RăspundețiȘtergere
  22. E meserie frea dar fumoasa. daca nu ai un capital de start, poti incepe si cu 2-3 stupi si trebuie sa ai rabdare. In cativa ani ajungi poti ajunge sa spui ca ai un business

    RăspundețiȘtergere
  23. interesanta intrebare si eu as avea o intrebare ce carte sa citesc pentru apicultura ??

    RăspundețiȘtergere
  24. Pare o meserie grea, dar presupun ca roadele muncii sunt si mai mari :D

    RăspundețiȘtergere
  25. Dupa parerea mea ai nevoie de multa rabdare ca sa cresti ulte albine, eu nu as putea, imi este foarte frica de ele...

    RăspundețiȘtergere
  26. Cine are timp si rabdare sa se apuce de apicultura, cine nu are asa ceva mai bine se lasa pagubas, mai ales ca cerintele pe piata de miere au scazut foarte mult anul asta iar la centrele de colectare cu greu mai poti sa duci mierea.

    RăspundețiȘtergere
  27. Bunicul a inceput cu 11, dar nici nu cred ca isi doreste mai multi. Pentru el e un hobby, nu o afacere. :P

    RăspundețiȘtergere
  28. E multa bataie de cap.Am cunoscut pe cineva care se ocupa cu asa ceva si am vazut.

    RăspundețiȘtergere
  29. Va salut . In foarte multe comentari cu si despre incepatori am tot auzit aceleasi cuvinte ; adica =este foarte greu ....=. dar in loc sa spuna ceva de incurajare si sa fie sustinut acel incepator prea putin . Este pacat pentru ca este o pasiune care iti aduce impliniri in toate privontele . va salut .

    RăspundețiȘtergere
  30. Ma numesc ION si sint din TITU Db,sint incepator.Anul trecut am cumparat 10 famiili de albine,stupii i-am facut eu,acum stau linistite in stupi Nu m-ia aratat nimeni ce sa fac ci totul le-am facut dupa net.Sint stupari prin TITU dar toti te mint, e unu HAU care are 120 stupi,daca faceam dupa el acum nu mai aveam nici unu NU m- am apucat de stuparit pentru a cistiga,ci din simpla curiozitate si dragoste de aceste fiinte Va urez la MULTI ANII si multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
  31. Daca doriti adresa mea de meil este yo9ceb@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  32. Bunicul meu are 40 de familii si stand pe la el toata vacanta de vara am prins drag de albine, am prins si 3 roiuri:):):D imi plac albinele, este o meserie buna;)

    RăspundețiȘtergere
  33. eu sunt incepator am cumparat 2 stupi in aprilie 2012 si invat incet de la alti stupri ma consult in mai multe parti inainte sa fac ceva

    RăspundețiȘtergere
  34. Foarte bine faci prietene dar de multe ori incearca sa citesti si sa faci cam cum crezi tu ca este mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  35. Cam cat m-ar costa 2 stupi? cam care ar fi investitia minima?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt Incepator am cumparat 2 stupi cu 160 lei buc stup cu fund antivaroa +magazie de 1/1 +capac cu tabla in primavara cumpar si abine 2 familii am gasit la 300 lei familia pe 6-7 rame sper sa ma descurc sa le duc bine 1 an si dace e bine am sa ma dezvolt daca nu raman la acest stadiu (incepator) cu perseverenta si munca se dezvolta totul ,succes tuturor

      Ștergere
    2. sal ciprian! unde ai gasit familia cu 300 de lei?
      care sunt familiile cele mai bune?

      Ștergere
  36. Eu am crescut cu acul de albina in piele,cu toate ca sunt plecat de o gramada de timp din tara vreau sa ma intorc si sa investesc vreeo 25000 fara sa ma uit.ROmania e prea buna pt apicultura si cunoscand piata europeana si vb catorva limbi straine va fi mai usor in expluatarea ei catre alte tari.Totul e sa desfaci marfa afara.Dai un banut dar stai in fata.O sa fac si o asociatie daca Dumnezeu da sanatate pt promovarea produsului romanesc catre occident.La munca fratilor si nicidecum inapoi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, istoria mea este aproape de a ta; doar ca inca nu am inceput sa ma misc, caut metoda potrivita pt mine. Dupa un an cum iti merge tie? Ce greutati ai intalnit? daca vrei sa schimbi doua vorbe scriem. Oricum bafta per un obiectiv nobil. Bafta la toti stupari!!!

      Ștergere
  37. Buna ziua, pe mine m-ar interesa care centrifuga(manuala) este mai buna?multumesc.

    RăspundețiȘtergere