Intrebare vizitator: Ce manuale apicole sa citesc la inceput de drum si cate kg de miere produce un stup? Apicultura video

Intrebare vizitator: Ce manuale apicole sa citesc la inceput de drum si cate kg de miere produce un stup? Apicultura video
Buna ziua!
Stimate domn, ma numesc Adriana si vreau sa va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi! In primul rand vreau sa va zic ca nu am habar despre stuparit, si cu toate astea m-am ambitionat sa imi achizitionez 30 stupi populati! Doresc sa intru in programul acela cu bani nerambursabili dar ma si incanta ideea de a ma ocupa de albine!Imi recomandati ceva manuale apicole care sa ma ajute sa o iau de la ZERO??
cate kg de miere iese de la un stup?
Va multumesc mult
Raspuns: 
   La prima intrebare cea despre ce manuale apicole sa studiati pentru a intelege acest mestesug apicultura am mai raspuns intr-un alt articol si va rog sa dati click pe urmatorul link:  
Carti apicole importante de studiat pentru a incepe cu dreptul in apicultura
   Si la intrebarea: Cate kg de miere produce un stup nu pot sa va raspund clar deoarece depinde de mai multi factori cum ar fi:
                - Conditiile meteo din acel an (daca este un an foarte ploios si friguros albina nu iese la cules si asa nu avem productie mare)
                - Tipul de relief (baza poliflora) din zona dumneavoastra si tipuriile de culturi (daca se cultiva floarea soarelui nemodificata genetic, rapita, livezi de pomi fructiferi cam tot ce infloreste si daca aveti padure de salcam ati putea avea un randament bun primavara la mierea de salcam)
         Dar totusi o medie ar fi cam 30 kg/familie de albine la un cules daca anul este destul de bun si daca ai o baza poliflora larga, salcam, floarea soarelui, rapita etc.. ai putea sa ai pana la 4 culesuri dar cam 3 se colecteaza de la albine si ultimul cules se lasa in stup pentru a avea cu ce se hrani pe perioada ierni.
    Va multumesc pentru intrebare!

Cine nu este lamurit cu ceva in apicultura poate sa imi puna intrebari pe email: roapicultura@gmail.com si voi raspunde in maxim 24 ore printr-o postare pe acest blog apicol.




















3 comentarii:

  1. 30 de kg? o da...nu stiam acest lucru.foarte bun ...macar pentru cultura mea generala

    RăspundețiȘtergere
  2. si pe mine ma bate gandul sa-mi iau 2 stupi ,ca-mi place mierea ca la urs. Deocamdata m-am apucat de studiat ,sa vad si eu de spre ce este vorba , deoarece nimeni din familionul meu nu a facut asa ceva.Oricum merita incercat. Am avut tot felul de animale ,ca stau la tara dar albine nu am avut, si pe langa serviciu m-as putea ocupa si de albinarit, iar peste ani si ani poate numai de albine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu sunt primul apicultor in familie dar se merita!

    RăspundețiȘtergere